ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ERASMUS+

 ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΚΑ1 ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ


 




Για το Νηπιαγωγείο μας η εμπειρία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και η εμπλοκή του σε αυτά συνεχίζεται!!!! Αυτή τη φορά μέσα από τη συμμετοχή μας σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μεγαλύτερης εμβέλειας, αυτό του Erasmus+. Με χαρά λοιπόν και ενθουσιασμό σας ανακοινώνουμε και επίσημα την έγκριση και χρηματοδότηση, για την κατηγορία ΚA1 που αφορά βραχυπρόθεσμα προγράμματα Σχολικής Εκπαίδευσης, του Σχεδίου Δράσης μας με τίτλο: CLIL-ing, playing and learning in Kindergarten (Παίζοντας και Μαθαίνοντας με την CLIL στο Νηπιαγωγείο). Το εν λόγω πρόγραμμα θα υλοποιηθεί τα σχολικά έτη 2021-2022 και περιλαμβάνει επιμορφωτικές δράσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της Σχολικής μας Μονάδας πάνω στην προσέγγιση CLIL για την εκμάθηση ενός γνωστικού αντικειμένου μέσα από την ταυτόχρονη εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας και στα νήπια, όπως επίσης και παρακολουθήσεις μαθημάτων (job shadowing) που διεξάγονται σε Νηπιαγωγεία ευρωπαϊκών χωρών που χρησιμοποιούν στη διδακτική τους τη συγκεκριμένη προσέγγιση, με απώτερο σκοπό τη συμπερίληψη της μεθοδολογικής πρακτικής CLIL και στις τάξεις του νηπιαγωγείου μας, τη στιγμή μάλιστα που η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας έχει πλέον θεσμοθετηθεί και αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα και στη χώρα μας. Ευελπιστούμε να αξιοποιήσουμε τη συμμετοχή μας αυτή με το καλύτερο δυνατό τρόπο και με πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη για το Νηπιαγωγείο και τους μαθητές μας......




ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΡΔΙΚΑΣ "ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΙ ΜΑΘΑΙΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ CLIL"

 

Το Νηπιαγωγείο Πέρδικας από τις 16 έως τις 22 Μαρτίου 2022 βρέθηκε στην Μαδρίτη της Ισπανίας προκειμένου να συμμετάσχει σε μια επιμορφωτική δραστηριότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ για την Σχολική Εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο διάστημα εκπρόσωποι του Νηπιαγωγείου, έλαβαν μέρος σε διεθνική συνάντηση κατάρτισης με θέμα «CLILLanguage as a tool for innovation and effectiveness in teaching».

Στα πλαίσια βραχυπρόθεσμων προγραμμάτων KA122 για τη Σχολική Εκπαίδευση το Νηπιαγωγείο Πέρδικας συμμετέχει με το 18μηνο Σχέδιο Δράσης «CLIL-ingPlaying and Learning in Kindergarten», του οποίου η συγκεκριμένη δραστηριότητα κινητικότητας για επιμόρφωση αποτελεί μέρος. Επόμενη δράση στα πλαίσια του συγκεκριμένου σχεδίου θα διεξαχθεί το προσεχές διδακτικό έτος στην Κύπρο με δραστηριότητες παρακολούθησης μαθημάτων (job shadowing) σε νηπιαγωγεία της Μεγαλονήσου (Λευκωσία και Πάφο).

Στόχος του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου πάνω σε ζητήματα θεωρητικής αλλά και πρακτικής εφαρμογής της μεθοδολογίας CLIL για την εκμάθηση της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας σε επίπεδο προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς και η υιοθέτηση καλών πρακτικών εφαρμογής της προσέγγισης με απώτερο σκοπό την εφαρμογή της και στο εκπαιδευτικό πλαίσιο του Νηπιαγωγείου Πέρδικας.

Κατά τη διάρκεια της υλοποιημένης δραστηριότητας κατάρτισης, οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου είχαν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το θεωρητικό τους υπόβαθρο και το αποθετήριο των εκπαιδευτικών πρακτικών τους σχετικά με την προσέγγιση CLIL, καθώς και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους με ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη μέθοδος και στις τάξεις του Νηπιαγωγείου τους.

Πέρα από την επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση που παρείχε το συγκεκριμένο σεμινάριο, οι συμμετέχοντες είχαν τη ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία της Ελλάδας αλλά και της Ισπανίας με κοινά ενδιαφέροντα και επιδιώξεις, να συνδιαλεχθούν και να ανταλλάξουν ιδέες, απόψεις και εμπειρίες.

Το Νηπιαγωγείο Πέρδικας «ανανεώνει λοιπόν το ραντεβού του» με την μεθοδολογία CLIL το προσεχές διδακτικό έτος στην Κύπρο με περαιτέρω εκπαιδευτικές διερευνήσεις και δράσεις.








ΝΕΑ ΕΓΚΡΙΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ERASMUS+ KA1 ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ


                        


Με ιδιαίτερη χαρά και ενθουσιασμό, αλλά και πολύ διάθεση για περαιτέρω δουλειά, θα θέλαμε να σας κάνουμε γνωστή την έγκριση χρηματοδότησης και για ακόμα ένα Σχέδιο Δράσης μας Erasmus+  ΚΑ1 για τη Σχολική Εκπαίδευση, με στόχο μας αυτή τη φορά την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού προσωπικού της Σχολικής μας Μονάδας πάνω σε ζητήματα μεθοδολογίας STEAM. Το πρώτο λιθαράκι για την ενασχόλησή μας με την προσέγγιση τέθηκε πέρυσι.....και φέτος συνεχίζουμε ανεβαίνοντας ένα ακόμα level......and keep going.......
    

       ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΡΔΙΚΑΣ " ΣΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ"




 

Στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας βρεθήκαμε ως διδακτικό προσωπικού του νηπιαγωγείου Πέρδικας από τις 22 Ιανουαρίου έως στις 29 Ιανουαρίου του 2023, προκειμένου να επιμορφωθούμε πάνω σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους και στις τάξεις του νηπιαγωγείου μας.

Αναλυτικότερα, το επιμορφωτικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε με τίτλο «Build your robot» και η κινητικότητα στο σύνολό της, οργανώθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος ErasmusKA1 για τη Σχολική Εκπαίδευση και εντάσσεται στο γενικότερο Διαπιστευμένο Σχέδιο Δράσης που υλοποιεί η Σχολική Μονάδα μας για τα έτη 2022-2027.


Το επιμορφωτικό σεμινάριο αφορούσε στην θεωρητική ενημέρωση και πρακτική κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού του οργανισμού μας πάνω στη μεθοδολογία STEM και στη δυνατότητα εφαρμογής της σε τάξεις ακόμα και προσχολικής βαθμίδας εκπαίδευσης. Αλληλεπιδράσαμε λοιπόν και συνεργαστήκαμε με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και άλλων βαθμίδων και γνωρίσαμε τη θεωρητική βάση πάνω στην οποία θεμελιώνεται η προσέγγιση STEM και εξοικειωθήκαμε με την πρακτική διάσταση της εφαρμογής της για την προσχολική κατηγορία μαθητών. Ήρθαμε σε επαφή και χειριστήκαμε εκπαιδευτικά ρομπότ κατάλληλα για το αναπτυξιακό και ηλικιακό επίπεδο των μαθητών του νηπιαγωγείου και διδαχθήκαμε το πως θα τα αξιοποιήσουμε στην σχολική μας τάξη, καθώς και γνωρίσαμε βασικές αρχές του προγραμματισμού και λογισμικά σχετικά με αυτόν, προκειμένου να εντάξουμε στη διδακτική μας βασικές έννοιες προγραμματισμού και κωδικοποίησης για την καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας των νηπίων, της υπολογιστικής και αλγοριθμικής τους σκέψης και της διαδικασίας δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων. Επίσης, συνδυάζοντας τις νέο-αποκτηθείσες προγραμματιστικές μας γνώσεις με την τεχνολογία των κατασκευών, φέραμε να κατασκευάσουμε το δικό μας ρομπότ αλλά και να το προγραμματίσουμε εισάγοντας βασικές εντολές και αλγόριθμους.



Το νηπιαγωγείο Πέρδικας  «ανανεώνει το ραντεβού του» περί τα τέλη Μαΐου στην Πάφο και στην Λευκωσία της Κύπρου, ώστε να ολοκληρώσει μέσα από μια δραστηριότητα παρακολούθησης μαθημάτων (Job Shadowing) σε νηπιαγωγεία της Μεγαλονήσου, το Σχέδιο Δράσης για την προώθηση της μεθοδολογίας CLIL (Content and Language Integrated Learning) για την εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας σε προσχολικό επίπεδο εκπαίδευσης.



ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΕΡΔΙΚΑΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ ΚΑ1


      
                                                                          
Το Νηπιαγωγείο Πέρδικας μόλις πρόσφατα ολοκλήρωσε το πρώτο πρόγραμμα Erasmus+ KA1 για τη Σχολική Κινητικότητα στο οποίο συμμετέχει με τίτλο "Παίζοντας και Μαθαίνοντας με την CLIL στο Νηπιαγωγείο" με την υλοποίηση και της δεύτερης κινητικότητας την οποία αυτό περιελάβανε. 
Στα πλαίσια την κινητικότητας αυτής, το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου μετακινήθηκε στην Κύπρο για το χρονικό διάστημα 21/05/2023-28/05/2023, προκειμένου να επιδοθεί σε δραστηριότητες παρακολούθησης μαθημάτων (job shadowing) σε νηπιαγωγεία της μεγαλονήσου. Έτσι, το 5ο Νηπιαγωγείο Λακατάμειας και το Νηπιαγωγείο Κισσόνεργας και το εξαιρετικό προσωπικό (διδακτικό και μη) που τα πλαισιώνουν, άνοιξαν τις πόρτες τους και με θέρμη και ενθουσιασμό υποδέχθηκαν τις απεσταλμένες εκπαιδευτικούς μας, προκειμένου να τις καθοδηγήσουν και να τις "μυήσουν" στην διδακτικής της αγγλικής γλώσσας μέσα από την προσέγγιση CLIL στο νηπιαγωγείο. 
Για 5 μέρες το εκπαιδευτικό προσωπικό του Νηπιαγωγείου εντάχθηκε στην καθημερινότητα των σχολείων αυτών και  παρακολούθησε τον τρόπο με τον οποίο διδάσκεται η αγγλική γλώσσα στην προσχολική ηλικία, απoκτώντας μια βαθύτερη γνώση της μεθοδολογίας CLIL σε μια πιο πρακτική διάστασή της, ενώ υιοθέτησε διδακτικές στρατηγικές και καλές πρακτικές εφαρμογής της, προκειμένου να τις προσαρμόσει διδακτικά στα δικά του εκπαιδευτικά πλαίσια και συνθήκες.

Αναλυτικότερα, οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν επί τω πεδίω σε 5 τμήματα των νηπιαγωγείων αυτών, το πως μπορεί η μεθοδολογία CLIL να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας και ενός γνωστικού αντικειμένου και σε επίπεδο προσχολικής εκπαίδευσης, ενώ παρατήρησαν επιτόπου δραστηριότητες ρουτίνας με CLIL Showers, την διδασκαλία Μαθηματικών, Μελέτης Περιβάλλοντος, Φυσικής και Θεατρικής Αγωγής, όπως επίσης και την ανάγνωση παραμυθιού με την αξιοποίηση της προσέγγισης CLIL με στόχους που αφορούσαν τόσο στην εκμάθηση της ξένης γλώσσας, αλλά και του αντίστοιχου γνωστικού αντικειμένου. 
Μέσα από την συγκεκριμένη κινητικότητα, το εκπαιδευτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου Πέρδικας, σε συνδυασμό με την προηγούμενη "Training Course" κινητικότητα τους στη Μαδρίτη της Ισπανίας πάνω στις θεωρητικές βάσεις της προσέγγισης CLIL, αλλά και στην πρακτική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας μέσα από την CLIL στο νηπιαγωγείο, ολοκληρώνουν την "παρθενική" συμμετοχή τους στα ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus+ κερδίζοντας μια σημαντική εκπαιδευτική εμπειρία με πολλαπλά μαθησιακά οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία. 

Έτσι, το διδακτικό προσωπικό του νηπιαγωγείου εξελίχθηκε επαγγελματικά και προσωπικά μέσα από τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα αυτό, ενδυναμώθηκε πάνω σε ζητήματα αξιοποίησης καινοτόμων διδακτικών πρακτικών στις σχολικές του τάξεις, καταρτίστηκε θεωρητικά και πρακτικά πάνω σε καινοτόμες μεθοδολογίες για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας σε προσχολικό επίπεδο, ενώ υιοθέτησε τέτοιες μεθόδους προσπαθώντας να τις εντάξει στη σχολική πραγματικότητα του νηπιαγωγείου του. Επιπλέον, απέκτησε μια σχετική αυτοπεποίθηση και σιγουριά ως προς την εφαρμογή τέτοιων διδακτικών πρακτικών, ενώ συνδιαλέχθηκε, αντάλλαξε απόψεις, ιδέες και καλές πρακτικές με συναδέλφους που διαθέτουν μια μακροχρόνια εμπειρία στην αξιοποίηση τέτοιων καινοτόμων μεθοδολογιών σε τάξεις νηπιαγωγείων. Παράλληλα, διεύρυνε το άνοιγμα της σχολικής του μονάδας έξω από τα στενά όρια του σχολείου και δημιούργησε διακρατικά δίκτυα επαφών και συνεργασιών με σκοπό την ανταλλαγή καλών πρακτικών και εμπειριών πάνω στη συγκεκριμένη μεθοδολογία, αλλά και ευρύτερα. Τέλος, εξοικειώθηκε στην αξιοποίηση και χρήση των Τ.Π.Ε. και των ψηφιακών εφαρμογών στην εκπαιδευτική διαδικασία ως διαμεσολαβητικό παράγοντας στη γνώση και τη μάθηση και τις ένταξε στη διδακτική

πρακτική του ως εργαλεία επικοινωνίας, μάθησης αλλά και διάχυσης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής του μονάδας.
                                                                                         





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου