ΕΓΚΡΙΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΚΑ1 ΓΙΑ ΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Για το Νηπιαγωγείο μας η εμπειρία των Ευρωπαϊκών προγραμμάτων και η εμπλοκή του σε αυτά συνεχίζεται!!!! Αυτή τη φορά μέσα από τη συμμετοχή μας σε ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μεγαλύτερης εμβέλειας, αυτό του Erasmus+. Με χαρά λοιπόν και ενθουσιασμό σας ανακοινώνουμε και επίσημα την έγκριση και χρηματοδότηση, για την κατηγορία ΚA1 που αφορά βραχυπρόθεσμα προγράμματα Σχολικής Εκπαίδευσης, του Σχεδίου Δράσης μας με τίτλο: CLIL-ing, playing and learning in Kindergarten (Παίζοντας και Μαθαίνοντας με την CLIL στο Νηπιαγωγείο). Το εν λόγω πρόγραμμα θα υλοποιηθεί τα σχολικά έτη 2021-2022 και περιλαμβάνει επιμορφωτικές δράσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού της Σχολικής μας Μονάδας πάνω στην προσέγγιση CLIL για την εκμάθηση ενός γνωστικού αντικειμένου μέσα από την ταυτόχρονη εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας και στα νήπια, όπως επίσης και παρακολουθήσεις μαθημάτων (job shadowing) που διεξάγονται σε Νηπιαγωγεία ευρωπαϊκών χωρών που χρησιμοποιούν στη διδακτική τους τη συγκεκριμένη προσέγγιση, με απώτερο σκοπό τη συμπερίληψη της μεθοδολογικής πρακτικής CLIL και στις τάξεις του νηπιαγωγείου μας, τη στιγμή μάλιστα που η εκμάθηση της Αγγλικής γλώσσας έχει πλέον θεσμοθετηθεί και αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα και στη χώρα μας. Ευελπιστούμε να αξιοποιήσουμε τη συμμετοχή μας αυτή με το καλύτερο δυνατό τρόπο και με πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη για το Νηπιαγωγείο και τους μαθητές μας......
Το Νηπιαγωγείο Πέρδικας από τις 16 έως τις 22 Μαρτίου 2022 βρέθηκε στην Μαδρίτη της Ισπανίας προκειμένου να συμμετάσχει σε μια επιμορφωτική δραστηριότητα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ για την Σχολική Εκπαίδευση. Το συγκεκριμένο διάστημα εκπρόσωποι του Νηπιαγωγείου, έλαβαν μέρος σε διεθνική συνάντηση κατάρτισης με θέμα «CLIL: Language as a tool for innovation and effectiveness in teaching».
Στα πλαίσια βραχυπρόθεσμων προγραμμάτων KA122 για τη Σχολική Εκπαίδευση το Νηπιαγωγείο Πέρδικας συμμετέχει με το 18μηνο Σχέδιο Δράσης «CLIL-ing, Playing and Learning in Kindergarten», του οποίου η συγκεκριμένη δραστηριότητα κινητικότητας για επιμόρφωση αποτελεί μέρος. Επόμενη δράση στα πλαίσια του συγκεκριμένου σχεδίου θα διεξαχθεί το προσεχές διδακτικό έτος στην Κύπρο με δραστηριότητες παρακολούθησης μαθημάτων (job shadowing) σε νηπιαγωγεία της Μεγαλονήσου (Λευκωσία και Πάφο).
Στόχος του συγκεκριμένου Σχεδίου Δράσης είναι να επιμορφωθούν οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου πάνω σε ζητήματα θεωρητικής αλλά και πρακτικής εφαρμογής της μεθοδολογίας CLIL για την εκμάθηση της Αγγλικής ως δεύτερης γλώσσας σε επίπεδο προσχολικής εκπαίδευσης, καθώς και η υιοθέτηση καλών πρακτικών εφαρμογής της προσέγγισης με απώτερο σκοπό την εφαρμογή της και στο εκπαιδευτικό πλαίσιο του Νηπιαγωγείου Πέρδικας.
Κατά τη διάρκεια της υλοποιημένης δραστηριότητας κατάρτισης, οι εκπαιδευτικοί του Νηπιαγωγείου είχαν τη δυνατότητα να εμπλουτίσουν το θεωρητικό τους υπόβαθρο και το αποθετήριο των εκπαιδευτικών πρακτικών τους σχετικά με την προσέγγιση CLIL, καθώς και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους με ψηφιακά εργαλεία, προκειμένου να εφαρμοστεί η συγκεκριμένη μέθοδος και στις τάξεις του Νηπιαγωγείου τους.
Πέρα από την επιστημονική και επαγγελματική κατάρτιση που παρείχε το συγκεκριμένο σεμινάριο, οι συμμετέχοντες είχαν τη ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με εκπαιδευτικούς από άλλα σχολεία της Ελλάδας αλλά και της Ισπανίας με κοινά ενδιαφέροντα και επιδιώξεις, να συνδιαλεχθούν και να ανταλλάξουν ιδέες, απόψεις και εμπειρίες.
Το Νηπιαγωγείο Πέρδικας «ανανεώνει λοιπόν το ραντεβού του» με την μεθοδολογία CLIL το προσεχές διδακτικό έτος στην Κύπρο με περαιτέρω εκπαιδευτικές διερευνήσεις και δράσεις.
Στη Λισαβόνα της Πορτογαλίας βρεθήκαμε ως διδακτικό προσωπικού του νηπιαγωγείου Πέρδικας από τις 22 Ιανουαρίου έως στις 29 Ιανουαρίου του 2023, προκειμένου να επιμορφωθούμε πάνω σε καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις και μεθοδολογικά εργαλεία με απώτερο στόχο την εφαρμογή τους και στις τάξεις του νηπιαγωγείου μας.
Αναλυτικότερα, το επιμορφωτικό σεμινάριο που παρακολουθήσαμε με τίτλο «Build your robot» και η κινητικότητα στο σύνολό της, οργανώθηκε στα πλαίσια του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA1 για τη Σχολική Εκπαίδευση και εντάσσεται στο γενικότερο Διαπιστευμένο Σχέδιο Δράσης που υλοποιεί η Σχολική Μονάδα μας για τα έτη 2022-2027.
Το επιμορφωτικό σεμινάριο αφορούσε στην θεωρητική ενημέρωση και πρακτική κατάρτιση του εκπαιδευτικού προσωπικού του οργανισμού μας πάνω στη μεθοδολογία STEM και στη δυνατότητα εφαρμογής της σε τάξεις ακόμα και προσχολικής βαθμίδας εκπαίδευσης. Αλληλεπιδράσαμε λοιπόν και συνεργαστήκαμε με εκπαιδευτικούς άλλων ευρωπαϊκών χωρών, αλλά και άλλων βαθμίδων και γνωρίσαμε τη θεωρητική βάση πάνω στην οποία θεμελιώνεται η προσέγγιση STEM και εξοικειωθήκαμε με την πρακτική διάσταση της εφαρμογής της για την προσχολική κατηγορία μαθητών. Ήρθαμε σε επαφή και χειριστήκαμε εκπαιδευτικά ρομπότ κατάλληλα για το αναπτυξιακό και ηλικιακό επίπεδο των μαθητών του νηπιαγωγείου και διδαχθήκαμε το πως θα τα αξιοποιήσουμε στην σχολική μας τάξη, καθώς και γνωρίσαμε βασικές αρχές του προγραμματισμού και λογισμικά σχετικά με αυτόν, προκειμένου να εντάξουμε στη διδακτική μας βασικές έννοιες προγραμματισμού και κωδικοποίησης για την καλλιέργεια της κριτικής ικανότητας των νηπίων, της υπολογιστικής και αλγοριθμικής τους σκέψης και της διαδικασίας δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων. Επίσης, συνδυάζοντας τις νέο-αποκτηθείσες προγραμματιστικές μας γνώσεις με την τεχνολογία των κατασκευών, φέραμε να κατασκευάσουμε το δικό μας ρομπότ αλλά και να το προγραμματίσουμε εισάγοντας βασικές εντολές και αλγόριθμους.
πρακτική του ως εργαλεία επικοινωνίας, μάθησης αλλά και διάχυσης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής του μονάδας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου